Geloof in je eigen geluk

Joyce 04 mei 2024
Eerder had ik al wel eens korte verhalen van Jaimy Smeets mogen lezen voor MH Books en altijd genoot ik daar van. En eerlijk gezegd, heb ik ook echt van dit verhaal kunnen genieten. Natuurlijk ten eerste natuurlijk omdat er een naamgenoot in zit. Maar daarnaast vind ik ook dat Jaimy een erg goede opbouw heeft gebruikt in dit verhaal.

Je wordt vanaf het begin meegenomen in de zoektocht van Joyce en Bob naar de spanning in hun relatie. Niet dat ze echt een saai en in een sleur geraakt stel zijn, maar vooral denken ze dat er zeker meer verdieping in hun relatie te vinden is. Dat er ook eens buiten de kaders gezocht kan worden, zonder dat dat afbreuk doet aan de liefde voor elkaar. Zowel de steamy kanten van het verhaal als ook de beweegredenen en de afwegingen die ze beiden maken vind ik goed weergegeven.

Wat het daarnaast ook nog realistisch maakt, is de reactie van hun omgeving die Jaimy heeft opgetekend. Het taboe dat rust op dit soort levendige liefde is groot en ik kan me de reacties helemaal voorstellen die vooral Joyce over zich heen krijgt. En zoals Jaimy ook in dit boek aan geeft: ik denk dat veel mensen de stappen zouden willen nemen die Joyce en Bob in dit boek nemen, maar dat door de taboe sfeer niet durven te doen.

Een heerlijk verhaal over het doorbreken van taboes en het geloven in je eigen geluk!

Meer recensies van Joyce