Goed verhaal maar mis de finishing touch

Joyce 17 april 2024
De hele geschiedenis van de concentratiekampen is natuurlijk een geschiedenis die we nooit meer herhaald willen zien. Toen ik dit boek las, stond ik er versteld van wat er allemaal, zelfs na tientallen jaren, (nog) niet teruggegeven kon worden aan slachtoffers van de Holocaust.

De doel van de hoofdpersoon in het boek vind ik een erg mooie. Ze bijt zich er echt in vast om overlevenden, of dan wel nabestaanden, een eventueel laatste schakel te geven in het verhaal. Alsof ze mensen het laatste puzzelstukje wil geven in een verder tragische puzzel.

Door de schrijfstijl had het boek wel wat moeite om me echt te boeien. Het is een roman, maar doordat er zoveel namen en voorwerpen in voor komen, had ik af en toe problemen om de juiste dingen bij de juiste mensen te plaatsen. Op een gegeven moment heb je het als lezer wel door, maar het is wel even doorbijten.

Indrukwekkend boek, maar het mist net een finishing touch waardoor het verhaal lekkerder loopt.

Meer recensies van Joyce