DE LAATSTE ZET IN HET HAWTHORNE MYSTERIE

Joyce 28 september 2022
Na de Erfenis en de Verloren Erfgenaam bleek de duologie tóch een trilogie te worden! Hoewel ik er een jaar op heb moeten wachten, lag op 1 september het nieuwe boek op mijn mat. EINDELIJK! Vol enthousiasme begon ik in het laatste deel van het Hawthorne Mysterie, maar ik merkte al snel dat het te lang geleden was dat ik deel 1 en 2 had gelezen. Ik verdwaalde in de hoeveelheid karakters en de namen die op elkaar lijken. Wie is ook al weer wie en wat gebeurde er toch in het tweede boek?

Eenmaal daar doorheen besef je dat De laatste zet wederom een heerlijke pageturner gaat worden. Wederom een boek vol mysterie, raadsels, spelletjes, macht en rijkdom. Met de komst van Evi en de ontvoering van Toby ontvouwen zich niet één maar twee spellen. Het allerlaatste spel van Tobias Hawthorne én het spel van de nieuwe speler. Door het oplossen van beide spellen vol raadsel, ontrafeld zich het geheim van de familie Hawthorne. Veel van de vragen die je had, zullen beantwoord worden in dit deel.

Waar het in deel 1 nog spannend is of Avery voor Jameson of Greyson kiest, is het in dit deel een toevoeging die voor mij allang afgerond had mogen zijn. De twijfel die er blijkbaar misschien nog is, wordt door het hele boek heen uitgemolken en vind ik eigenlijk niet eens realistisch meer. Ook het geen toegevoegde waarde en is het zelfs een beetje vervelend om er steeds weer over te moeten lezen.

Met De laatste zet levert Barnes wederom een pageturner af en komt deze verslavende serie tot een eind. Het verhaal wordt netjes afgerond, de puzzels zijn wederom fabuleus en de personages zijn mooi meegegroeid in het jaar dat deze drie boeken bestrijkt. Heb je zin in een meeslepende en verslavende trilogie? Dan raad ik je de Hawthorne-trilogie aan!

Meer recensies van Joyce