Blauw krijgt van mij goud!

Juanita 29 juni 2019
J.B. Hathewine zijn 2 Antwerpse vriendinnen met een gemeenschappelijke droom, een boek schrijven. Samen hebben ze dit verwezenlijkt met het schrijven van Blauw, een meer dan geslaagde roman.

Het eerste wat opvalt is de mooie cover, die op het eerste zicht wat leeg oogt, maar waarschijnlijk gewoon te maken heeft met het feit dat ik het ebook gelezen heb, want als je het gedrukte boek ziet is hij prachtig.

In het boek leren we Olivia kennen, eigenares van een kunstgalerie en ondanks haar jonge leeftijd draagt ze al een serieuze rugzak mee. Samen met Leon probeert ze een toekomst uit te bouwen, maar een geheim uit haar jeugd belemmert haar hierbij. Enkel Ella, haar beste vriendin is op de hoogte. Eigenlijk zijn Ella en Leon de enige mensen die Olivia heeft, haar vader kent ze niet en met haar moeder heeft ze geen contact meer. Om de problemen uit haar jeugd te verwerken gaat ze langs bij psychologe Nina, klant en vriendin van Ella. Wanneer Ella en Olivia gevraagd worden om te helpen bij de organisatie van een feestje bij Nina wordt duidelijk dat niet alleen Olivia een geheim met zich meedraagt.

Eens begonnen in het boek is het moeilijk om aan de kant te leggen, het verhaal boeit vanaf de eerste letter. De vlotte, gemakkelijke schrijfstijl zorgt dat het boek voor iedereen toegankelijk is en door de prachtige, gedetailleerde beschrijvingen kun je je perfect inleven in de verschillende personages en de omgeving. Je zit als het ware in het verhaal waardoor je het boek leest met een lach, af en toe een traan maar ook soms met een gevoel van "waarom toch?". Meeleven met de verschillende personages was echt niet moeilijk. Voor sommigen zal het boek misschien wat voorspelbaar zijn en teveel toevalligheden bevatten, maar mij heeft dit totaal niet gestoord. Ik heb echt genoten van dit verhaal dat aantoont hoe belangrijk liefde, vriendschap en familie kunnen zijn en voor mij is Blauw dan ook goud waard!
Een prachtig debuut van beide dames, ik kijk al uit naar hun volgende boek.

Meer recensies van Juanita