Geslaagd debuut

Juanita 13 mei 2023
Tijdens het maken van haar scriptie ontdekt Linda Watts een gecodeerde boodschap. Nieuwsgierig als ze is wil ze weten waar deze boodschap voor staat en gaat op onderzoek uit. Maar wat ze niet weet is dat dit veel meer zal teweeg brengen dan ze initieel kon denken.

Toen ik de cover zag was ik niet onmiddellijk overtuigd, hij heeft wel mooie kleuren, maar was voor mij niet echt uitnodigend en maakt ook niet onmiddellijk duidelijk waarover het verhaal gaat . De korte inhoud deed dit wel. Na het lezen snapte ik precies waarom de schrijver deze cover gekozen heeft, hij past echt perfect bij het verhaal.
Dit boek is trouwens het debuut van Matthijs, een debuut waar hij heel wat jaren over gedaan heeft, en dit kun je merken. Waar in de eerste helft van het boek heel veel details en onnodige routebeschrijvingen staan, is dit in de 2de helft heel wat minder. Ik heb me er niet echt aan gestoord, maar het zorgde er wel voor dat mijn aandacht verslapte. Al kan ik me wel voorstellen dat de routebeschrijvingen voor mensen die de locatie kennen wel leuk kunnen zijn, maar voor iemand die er nog nooit geweest is is het wat langdradig.
Wat ik ook heel tof vond aan het boek zijn de korte hoofdstukken, die maken dat het boek heel vlotjes wegleest.
Al bij al vond ik het een heel geslaagd debuut! Het einde laat blijken (of laat mij hopen) dat er nog een vervolg komt dat ik dan ook weer met heel veel plezier zal gaan lezen.
Bedankt Matthijs voor het beschikbaar stellen van het boek en bedankt Erna van de Boekenreizigers voor het leiden van de leesclub.

Meer recensies van Juanita