Chandler Baker woont met haar echtgenoot en dochtertje in Austin (Texas), waar ze werkt als bedrijfsjurist. Ze heeft al enkele Young-Adult thrillers op haar naam staan, met Fluisternetwerk schreef ze haar eerste roman.

Wanneer bij advocatenkantoor Truviv Inc de directeur overlijdt is de kans groot dat Ames Garett, de baas van Sloane, Ardie en Grace aan het hoofd zal komen. Ames heeft geen al te beste reputatie bij de vrouwen die in het bedrijf werken. Samen met poetsvrouw Rosalita beslissen ze om zijn machogedrag vol vrouwonvriendelijkheid en genderdiscriminatie vanaf nu aan te kaarten, want tot nu toe werden alle aanklachten zomaar van tafel geveegd en kwam hij overal mee weg. Maar wanneer er een dode valt, gaat de bal helemaal aan het rollen en komen meer en meer geheimen boven water. Wat is er gebeurd en heeft er iemand iets met dit overlijden te maken?

Voor mij kwam het boek zeker in het begin heel chaotisch over. Er kwamen veel personages aan bod, die dan nog eens heel veel details vertelden. Hierdoor kwam ik heel moeilijk in het verhaal en vond ik het allemaal wat langdradig en lastig te volgen. Gelukkig had ieder hoofdstuk een open einde en werden de hoofdstukken afgewisseld met processen-verbaal en verklaringen waardoor je nieuwsgierigheid wel voortdurend gewekt werd over wat er precies gebeurd is. Eigenlijk kwam ik pas echt in het boek ongeveer op de helft, wanneer een personage overlijdt. Vanaf hier loopt de spanning op en vallen de puzzelstukjes beetje per beetje bij elkaar.

Met Fluisternetwerk is Chandler Baker op de #meToo kar gesprongen en heeft ze een heel actueel thema aangekaart. Heel wat situaties zullen voor veel vrouwen herkenbaar voorkomen. Al is het boek geen biografie, de schrijfster schreef het wel uit eigen ervaringen wat toch een andere dimensie aan het boek geeft en je eigenlijk nog maar eens met je neus op de feiten gedrukt wordt hoe verschillend mannen en vrouwen soms nog behandeld worden.

Reacties op: #meToo krijgt een staartje

Fluisternetwerk - Chandler Baker
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 20,99 Bestel het e-book € 9,99