De omgekeerde camino

Juanita 23 juni 2018
Het boek begint met een heuse “uiteenzetting” over wat het wandelen van de pelgrimsroute zo aantrekkelijk maakt, vooral de 4 vrijwaringen van een pelgrim (expressie, tijd, keuze en denken) komen aan bod. Dit was voor mij een beetje langdradig en moest ik er voortdurend voor zorgen dat mijn aandacht bij het boek bleef.  Er wordt ook over de tocht verteld, waarbij het ene hoofdstuk al iets interessanter is dan het andere,maar al bij al blijft het boek voor mij een beetje saai en langdradig. Misschien dat je als toekomstige pelgrim wel een boodschap hebt aan dit boek. Of als je ooit de camino gedaan hebt, is dit boek waarschijnlijk wel een toffe herkenning. Maar aangezien ik niet de ambitie heb om pelgrim te worden, is dit boek voor mij geen toppertje.

Meer recensies van Juanita