Iedereen mag zichzelf zijn.

jufannesophie 29 augustus 2020
Na het zien van de drie zeemeerminnen droomt Julian weg en ziet hij zichzelf als een zeemeermin. Als hij thuis komt krijgt hij een idee! Oma is douchen en hij kleedt zichzelf om en maakt zich mooi: net als een zeemeermin. Als oma terug komt zegt ze maar 1 woord: ‘Oh’. Als lezer ben je zo benieuwd wat die ‘Oh’ betekent, want hij kan 2 kanten op. Maar ‘Oh’ wat ben ik blij met deze ‘Oh’! Wat gun je iedereen een oma zoals de oma van Julian. Ze laat Julian zijn wie hij wil zijn en steunt en support hem daarbij.
Dit boek is prachtig! Ieder kind die zich misschien anders of alleen voelt zal herkenning zien in dit boek. Hopelijk hebben zij ook een persoon in hun leven zoals de oma van Julian.

Naast de o zo mooie tekst en boodschap zijn de illustraties een lust voor het oog. Zo kleurrijk, vrolijk en een geweldige uitbreiding op het verhaal. Je ziet Julian stap voor stap veranderen in de zeemeermin die hij wil zijn.

Meer recensies van jufannesophie