Een spannend avontuur.

jufannesophie 05 mei 2022
Bij het woord Sloddervos moeten veel van jullie vast gelijk aan Woezel en Pip denken. Dat dacht ik zelf namelijk ook met een peuter die dol is op de hondjes.
Ondanks dat dit boek wel vanuit dezelfde hoek komt: @dromenjagerhq, is dit een opzichzelfstaand boek.
Het verhaal speelt zich af in deze tijd met TikTok en een vloggende moeder. Ik merk dan meteen dat ik echt van een andere generatie ben, want heel veel heb ik niet met TikTok en vloggende moeders haha. Maar dat doet gelukkig niets af aan het verhaal.
Het verhaal wordt verteld vanuit Rhona, de hoofdpersoon. Echt diepgaand leer je haar niet kennen, wat ik jammer vond. Naast dat Rhona het verhaal vertelt, tekent ze er ook bij. Het zijn vlotte schetsillustraties die je her en der tussen de tekst vindt. Dat vind ik een leuke toevoeging aan het verhaal. Ook zijn er paginagrote illustraties te vinden die ik erg mooi vond. Net als de cover lijken ze op het eerste oog duidelijk, maar als je beter kijkt zie je veel details die je nieuwsgierig maken.

Het is een spannend en avontuurlijk verhaal waar je stukje voor stukje in mee wordt gesleurd en wílt weten hoe dit afloopt. De ontknoping vond ik tof! Alles kwam letterlijk bij elkaar en knalde van de bladzijdes. Met ook nog eens een open einde maakt het je nieuwsgierig naar het volgende deel.
Wat ik wel minder vond, en misschien komt dat door mijn leeftijd, waren de vele Engelse woorden tussendoor en opmerkingen als 'Wat de peep!'. De jeugd doet dat misschien wel? Het is ook maar mijn mening. Die wordt vast niet door iedereen gedeeld.

Overall een leuk, spannend en avontuurlijk boek voor echte avonturenliefhebbers!

Meer recensies van jufannesophie