Bob is de bom!

jufannesophie 04 april 2022
IK VIND BOB DE BOM.
En ik weet dat ik niet de enige ben.
Vorig jaar heb ik deel 1 en 2 voorgelezen in mijn groep 3. Hilariteit alom en de kinderen keken ontzettend uit naar het voorlezen. Toen er in september bij ons een boekenmarkt was op het plein was deel 3 net uit. Het heeft 10 minuten gekost voordat ik alle delen van Bob had verkocht
En waarom vind ik de verhalen van Bob nou de bom?
Het is grappig, avontuurlijk, spannend, zit vol met prachtige illustraties en ik vind het ontzettend origineel.
Zo ook dit deel, want Bob blijkt niet de enige levende maiskorrel te zijn, dus gaan ze naar Amerika om zijn familie zoeken. Die vinden ze uiteraard en jongens, die maiskorrels zijn me er toch een partijtje leuk, lief, schattig en stoer. Je wilt zelf ook gewoon zo'n maiskorrel in huis. Helaas lijken de maiskorrels in gevaar en Bob, Ellis en Dante zullen er alles aan moeten doen om ze te redden. Zal het ze lukken?

De serie van Bob Popcorn is onderdeel van de Tijgerlezenserie. Deze serie is ontwikkeld voor lezers van 5 tot 9 jaar. Onderzoek wijst namelijk uit dat kinderen het gelukkigst leren lezen als ze zelf naar een boek grijpen. En met deze boeken doen ze het ook echt! En of je het nou voorleest of samen met je kind leest: dit boek draag zo ontzettend bij aan het leuker maken van lezen dat jouw niet-lezer na dit boek ineens wel een lezer is geworden.

Meer recensies van jufannesophie