Dit is… een parel!

jufannesophie 14 mei 2022
Hoe kan ik nu het best omschrijven wat dit voor een onwijs leuk, mooi, lief, leerzaam en tof boek is?!
Een super informatief boek, verstopt in een prachtig prentenboek.
Dwars door het bos, de stad, de zee en alle andere werelddelen word je als lezer aan de hand meegenomen langs de mooie wonderen die er bestaan in onze natuur. Door middel van beeldschone illustraties wordt het verhaal prachtig ondersteund. Hierdoor zullen de jongste lezers het ook echt al goed begrijpen. En dat is toch wat je wilt? Dat jouw kind het wonder van de natuur gaat zien? Lekker buitenspelen in het bos, in duin of op strand!
Ik merk bij mijn oudste zoon dat hij zich uren kan vermaken met een tak en een dennenappel en dat vind ik fantastisch.

Afgelopen week waren wij in de Beekse Bergen en daar hebben we iedere dag de mooiste dieren gezien. En het werd nóg leuker om tijdens en na het bezoek na te praten en de dieren in het boek op te zoeken. Het is echt een aanrader om boeken mee te nemen op vakantie! En hoe leuk is het als ze bij het thema van de vakantie passen?

Heb jij een kind wat graag buiten speelt of een kind wat juist niet vaak buiten is en wil je hem/haar mee naar buiten krijgen? Start eens met dit boek en ga samen op avontuur, want er is zoveel moois te ontdekken en te beleven in de natuur. Dit mooie boek helpt je te begrijpen wat er allemaal gebeurt en waarom. Een hele grote aanrader! Ook straks tijdens de Kinderboekenweek.

Meer recensies van jufannesophie