Waanzinnig avontuur wat je in 1x wilt uitlezen.

jufannesophie 03 september 2023
OERBLOED.
De Raadselbreker.

'Het Zevende Boek is in groot gevaar!'

Wijsgeleerde Gundahart kijkt Obbe ernstig aan.
'Er zijn duistere krachten op zoek naar het boek, en jíj moet het in veiligheid brengen...'

Zo begint voor Obbe een spannend avontuur.
Zal het hem lukken om samen met Darja het geheimzinnige boek naar de andere kant van Norgië te brengen?
Ben je opzoek naar een echt avonturenverhaal? Zoek dan niet meer verder, maar sla dit boek open en ga mee op deze waanzinnige spannende reis door Norgië.
Gelijk vanaf het begin val je met je neus in de boter. Waar is er in hemelsnaam gebeurd met die man en dat Zevende boek? Je voelt de spannende sfeer tussen de regels hangen wat ervoor zorgt dat je door wilt lezen. Het voelt voor mij ook wel een beetje aan als een geschiedenisverhaal en daar ben ik dol op!

Wat er ook voor zorgt dat ik door wil lezen zijn de vele verhalen die in het boek worden verteld. Obbe, maar ook andere personages vertellen veel verhalen over Stoer Egga en haar zonen en dochters. Het heeft wat weg van Mythische goden. Ik vond het heerlijk om meegenomen te worden in die verhalen en weg te dromen bij al het avontuur. De verhalen worden ook met zoveel passie en geloof verteld wat ervoor zorgt dat je als lezer alleen maar enthousiaster wordt.

Ook de opbouw van het verhaal vind ik erg goed gedaan. Je begint met een mysterie, alleen met Obbe, maar gaandeweg zijn reis door Norgië leert hij mensen kennen en moet hij zijn geheim wel delen om überhaupt levend aan te komen. Dat in combinatie met mooie zwart wit illustraties zorgen ervoor dat ik echt heb genoten van dit boek. En het leuke is: dit is pas deel 1! Dus kom maar op @schrijverrobkoops, ik kan niet wachten op deel 2.

Meer recensies van jufannesophie