Interessant en prachtig tegelijk!

jufannesophie 04 april 2022
Wat een waanzinnig mooi, interessant en leerzaam boek is dit!
Het boek is verdeeld in 3 delen wat ervoor zorgt dat je op een hele fijne manier het verhaal volgt en wordt meegenomen op het avontuur van de wolven.
Deel 1: Thuiskomen: waarin wordt verteld hoe de dieren terug werden gebracht naar Yellowstone Park en hoe daar roedels werden gevormd.
Deel 2: Een nieuw Yellowstone: waarin wordt verteld hoe de natuur weer herstelde door enkel maar 14 wolven terug te plaatsen in het park.
Deel 3: Begrijpen hoe de natuur werkt: waarin door middel van een kettingreactie, verdeeld over 2 grote bladzijdes (heel mooi!), wordt uitgelegd wat de gevolgen waren van het verdwijnen van de wolf.

Want wist jij dat de natuur zo verstoord kon raken door 1 dier uit het ecosysteem te halen?
Dit boek is een informatieboek in verhaalvorm vertelt, waardoor je bijna niet doorhebt dat het een informatieboek is. Het leest zo vlot en fijn weg, waardoor het voor de wat jongere kinderen ook al echt goed te begrijpen is. Naast de inhoud van de tekst vind ik de opmaak van de tekst ook heel tof. Verschillende lettertypes op een fijne manier verdeeld over de bladzijde en niet te veel tekst per bladzijde zorgen er, in combinatie met werkelijk waar prachtige illustraties voor, dat dit boek een mustread is voor jong en oud. Achterin het boek leer je de 14, eigenlijk 15, wolven ook beter kennen en leer je hoe het hen verliep tijdens hun terugkeer.

Een ontzettend grote aanrader!

Meer recensies van jufannesophie