Wandel mee door de groene wereld.....de bossen!

Jufelsie 09 december 2019
Ga je mee de bossen in? In dit boek wandel je door de belangrijkste bossen van de wereld. Je neemt een kijkje in het noorden waar uitgestrekte bossen zijn met groene naaldbomen en sluipt door de jungle waar je verschillende soorten vogels ontdekt, in de toppen van de bomen. Het wordt een fantastische ‘reis’.
In een aantal hoofdstukken lees en ontdek je iets over de bomen, die er overal op aarde anders uitzien. Het begint met een zaadje, dat ontkiemt tot een plantje en een boom wordt. Je bekijkt de onderdelen en ziet dat de boom elk seizoen verandert. Er zijn naaldbossen, loofbossen en regenwouden. In elk bos staan verschillende soorten en leven een heleboel dieren. Je maakt kennis met de bewoners van de bossen. Kleine insecten, vogels en bijzondere zoogdieren.
Deze zijn achterin het boek opnieuw te bewonderen met een zoekopdracht. Kun je ze allemaal terugvinden?
Het boek heeft prachtige tekeningen van Jane McGuinness, die over de hele pagina staan. Ze zijn kleurrijk en heel realistisch. Je blijft er naar kijken en ontdekt steeds weer iets nieuws. Naast de tekeningen staan kleine informatieve stukjes tekst. Moeilijke woorden staan uitgelegd in een woordenlijst, die aan het eind is toegevoegd. Je waant je echt in een bos en geniet volop! Met elke stap die je doet, word je verrast.
Tot slot doen bossen veel voor onze planeet en willen we er zuinig voor zijn. Gelukkig geeft het boek verschillende tips, zodat je weet wat je kan doen.
De bossen in is een prachtig informatief boek voor kinderen uit de midden- en bovenbouw, maar ook volwassen dwalen graag door deze groene wereld. Een echte aanrader!

Meer recensies van Jufelsie