Dierenpret

Jufelsie 08 oktober 2019
Dierenpret is het kinderboekendebuut van presentatrice Nicolette Kluijver. Ze stelt zich meteen in het eerste versje voor: Dierenpret met Nicolette.
Zij is een meisje met lang, stijl haar en praat met alle dieren en dat is echt waar! Daarna volgen vrolijke, grappige versjes waarin dieren centraal staan. Ze hebben allemaal iets eigenaardigs maar geven ons een goede boodschap mee. Elk dier mag er zijn, we hebben het gezellig met elkaar en dat is fijn.
Je leest over het trotse pauwenkuiken en het knappe knaagdier. Over de stiekeme muis, de overmoedige kater en de patserige papegaai. Allemaal dieren, die kinderen goed kennen en regelmatig tegenkomen.
Nicolette heeft de versjes op rijm geschreven en in coupletten verdeeld. Ze is hier goed in geslaagd. Hierbij staan kleurige illustraties van Madeleine van der Raad. Geniet van de hamsters, wanneer ze met grote ogen naar de kleine, in het midden kijken. Huppel mee met Boertje Stoertje in een stoet van dieren of feest mee op 4 oktober!

Met Dierenpret heb ik elke dag plezier,
ik lees de versjes voor, over een bijzonder dier!

Meer recensies van Jufelsie