Grote Beer en Kleine Beer

Jufelsie 06 juli 2020
Ga je mee op avontuur? Grote Beer en Kleine Beer klimmen samen de heuvels op en glijden er samen weer van af. Ze wandelen samen en hebben het gezellig met elkaar. Op weg naar hun favoriete plek om te picknicken vinden ze een slak. Deze probeert een berg op te klimmen. Kleine Beer weet dat de slak dit kan, maar Grote Beer wil hier niet op wachten. Hij gaat de slak helpen… alleen vindt Kleine Beer zijn hulp niet de goede manier. Boos lopen ze ieder een andere kant op.
Grote Beer en Kleine Beer is een lief verhaal waar het thema vriendschap naar voren komt. Vrienden hebben plezier en willen elkaar helpen. De kracht van vriendschap is ook om dingen zelf te doen. In dit boek zien we de slak, die zelf de berg op wil klimmen en Kleine Beer, die ontdekt dat hij zelf wil wandelen. Kinderen vinden het prachtig om te zien, dat je de slak kunt helpen door de steen iets dichter bij hem te leggen. Het klimmen doet hij dan mooi op eigen kracht! Jonge kinderen begrijpen de boodschap in dit verhaal.
Bij het verhaal staan mooie illustraties. Zij geven de sfeer van het verhaal prachtig weer. Daarnaast zien we er emotie in. Kijk maar eens hoe Kleine Beer tegen de grote boom zit. Hij voelt zich verdrietig en dit wordt op deze manier extra benadrukt.
Het boek Grote Beer en Kleine Beer nodigt je uit om met mee te wandelen. Ga je met ze mee?

Meer recensies van Jufelsie