Heksje Mimi en kabouter William op school

Jufelsie 22 augustus 2019
Heksje Mimi is een heksje met een echte heksenhoed en een echte heksenbezem. Ze woont in een klein rood huisje boven op de berg.
Ze kan al goed vliegen, en toveren, dat lukt ook al een klein beetje.
In Heksje Mimi en kabouter William op school staat ze klaar om naar school te fietsen, als haar kaboutervriendje William vraagt of hij mee mag. Mimi twijfelt, kaboutervriendjes mogen niet mee naar school. Maar als William belooft dat hij stilletjes in Mimi’s boekentas zal blijven zitten, mag hij mee.
Wanneer de heksjes in de kring zitten ziet Mimi William de klas in sluipen…als dat maar goed gaat!
Mijn kleuters vinden dit prentenboek geweldig. Ze genieten van de ondeugende streken die William uithaalt. Vanaf het moment dat Mimi ziet, dat William de klas insluipt, gaan ze op zoek naar de kabouter. Ze hebben de grootste lol wanneer ze hem ontdekken en roepen meteen “Kijk juf, wat William nu weer doet!” Hierna hebben we gesproken of dat wel mag in de klas, zo is er aandacht voor de afspraken die in de groep gelden.
Van begin tot het eind luisteren ze met volle aandacht. In het verhaal zien de kleuters herkenbare situaties: de heksjes zitten in de kring, leren een nieuwe toverspreuk en er is een juf die de kinderen in de gaten houdt. De illustraties zijn helder van kleur. Ze zijn duidelijk en ook de emoties van de heksjes zijn voor de kleuters herkenbaar.
Met Heksje Mimi en kabouter William op school wordt een gewone schooldag niet saai!

Meer recensies van Jufelsie