Ik verveel me zo

Jufelsie 24 augustus 2019
Ik verveel me zo
Rocio Bonilla – Clavis

O, deze is zo geweldig…. Ik verveel me zo van Rocio Bonilla.
Ontmoet het meisje Monica, door anderen Minimoni genoemd, die flink gegroeid is zodat ze naar de school van de grote kinderen gaat. Ze heeft een agenda, waarin ze noteert wat ze elke dag doet. Elke dag van de week heeft ze een activiteit. Maar op zondag … dan heeft Minimoni niets te doen.
Ontdek in Ik verveel me zo hoe Minimoni de lezer verrast.
Wat een ontzettend grappig boek en heel herkenbaar voor jonge kinderen. Zij hebben dagen vol activiteiten, waar ze veel plezier aan beleven. Wanneer er dan een dag is, dat er niks gepland is, slaat de verveling toe. Minimoni gebruikt haar fantasie en laat ons ontdekken dat verveling fantastisch kan zijn!
Het verhaal biedt ouders de gelegenheid om met kinderen de dagen van de week te bekijken en een weekplanning te maken.
De illustraties bij het verhaal zijn geweldig. Jonge kinderen zien de situaties helemaal voor zich. Ze zijn grappig en ook wat serieus. Kinderen lachen om Minimoni als ze laat zien, dat ze zich verveelt… hangend over de rug- of armleuning of half liggend op de grond. Ze begrijpen haar gevoel.
Heb jij nu een moment van verveling… dan nodigt Minimoni je uit in haar kamer en ontdek wat er gebeurt met een beetje fantasie!

Meer recensies van Jufelsie