Nu ben ik de baas, Sinterklaas

Jufelsie 11 november 2019
Lotte wacht op haar vader om naar de intocht van Sinterklaas te gaan. Ze moppert, haar vader heeft het druk met andere dingen. Dan krijgt ze een plan. Sint kan bij haar komen slapen en haar papa worden. Ze versiert haar slaapkamer en besluit Sint op te gaan halen. Wat vindt Sint van dit idee?
Nu ben ik de baas, Sinterklaas is een ontroerend verhaal, waarin de kinderen kennismaken met Lotte, die een speciale band heeft met haar vader. Hij is veel weg en dat vindt ze niet leuk. Gelukkig heeft Sint eerder een brief van haar vader ontvangen en begrijpt haar gevoel. Sint laat Lotte de brief lezen en weet dat ze even extra aandacht nodig heeft. Jonge kinderen hebben een sterke band met hun ouders en vinden het niet fijn wanneer ze voor lange tijd weg zijn. Ze herkennen het gevoel van Lotte. Geweldig hoe even later vader in het verhaal naar voren komt. De bestelwagen van Sint heeft pech. En wie komt deze wagen repareren? De vader van Lotte! Lotte is blij dat ze haar vader ziet en weet dat hij haar ook gemist heeft. Wanneer Sint vraagt of ze hem nog wil meehelpen, weet Lotte dat ze bij haar vader wil blijven. Een mooi en gelukkig eind van dit verhaal.
De illustraties zijn prachtig. Ze zijn kleurrijk en gedetailleerd. De gevoelens van Lotte en Sinterklaas zijn goed weergegeven in de gezichtsuitdrukkingen. Jonge kinderen zien boosheid, verdriet en vrolijkheid bij Lotte. Sinterklaas laat zijn bezorgdheid zien. Nu ben ik de baas, Sinterklaas! is verrassend… zeker leuk om voor te lezen in de Sinterklaastijd.

Meer recensies van Jufelsie