Prins Milan speelt graag met zwaarden en stokpaarden. Hij wil graag ridder worden. Maar als zijn vader hem meeneemt naar het bezemhok, blijkt dat Milan bang is voor het donker. Ook is hij bang voor de honden die hij tegenkomt op het binnenplein. Blijft Milan een gewoon prinsje?
Kijk mee in het prentenboek Ridder Milan en de draak hoe het Milan lukt zijn angsten te overwinnen. Een prachtig verhaal waarin kinderen zien dat je bang of onzeker mag zijn, maar ook dat je door zelfvertrouwen te krijgen deze kunt overwinnen. De auteurs creëren in het boek verschillende situaties waarin de angst van Milan naar voren komt. Eerst is Milan bang voor het grote witte paard, maar met een stoere ridder achter hem durft hij toch de teugels vast te houden. Ook wanneer Milan in het bos even alleen achterblijft, zien we hem angstig kijken. Later blijkt dat er een klein, dapper draakje op de steen zit. Dit wordt zijn vriend en samen met hem heeft Milan de moed om over het binnenplein te lopen en uit het bezemhok een zwaard te pakken.
Ridder Milan en de draak spreekt kinderen aan. Ridders en jonkvrouwen zijn herkenbaar voor ze en spelen vaak een rol in hun fantasiespel. Grappig is dat Milan speelt met een stokpaardje en een houten zwaard. Dit hebben jonge kinderen ook in hun speelgoedmand liggen!
De illustraties sluiten perfect aan bij het verhaal. Kinderen zien de emotie op het gezicht van Milan, maar zullen ook lachten wanneer Milan de draak na doet.
Met Ridder Milan en de draak word jij vast ook een dappere ridder of jonkvrouw.

Reacties op: Ridder Milan en de draak

Ridder Milan en de draak - Ruth Brillens