Verhalen vol humor en spanning

Jufelsie 20 april 2024
Zodra kinderen beginnen te lezen is het belangrijk om het leesplezier te houden en/of te bevorderen. Voor die kinderen is er een serie boeken ontwikkeld: de serie Tijgerlezen. Het zijn boeken die spannend of grappig zijn en heel veel illustraties hebben. Nu is er de bundel Tijgers lezen verschenen met korte verhalen van hoofdpersonages uit de Tijgerlezenreeks. Leuke avonturen die de aandacht van de kinderen vasthouden. Bij Bob Popcorn komt een draak logeren. Mohammed vraagt Rotkat mee te gaan naar zee en wie loopt er met Jan naar school?
Don ziet dat Sjon nieuwe laarzen heeft, alleen passen die niet goed. De baasjes van Fox en Fien nemen een pauze tijdens een autorit om de honden te laten plassen. Het duurt wel lang voordat Fox kan plassen! Skip krijgt van zijn opa een scherpe schaar cadeau en knipt er meteen op los. In Bonnies Beestenboel is een meisje op zoek naar een dier dat niet bestaat. Ze gaat de winkel uit met een doosje van karton. Heel wat personages komen langs. We ontdekken twaalf verhalen in deze bundel. Diverse auteurs hebben hun bijdrage geleverd aan Tijgers lezen.
De verhalen bevatten humor en prikkelen de nieuwsgierigheid van de kinderen. Er gebeurt iets en iedereen wil weten hoe het afloopt. De verhalen zijn overzichtelijk, korte zinnen met woorden die de kinderen kunnen lezen. Elk verhaal is rijkelijk geïllustreerd. Daar hebben verschillende illustratoren aan meegewerkt. Je herkent ieders stijl. We bewonderen de prenten van o.a. Milja Praagman, Lars Deltrap en Saskia Halfmouw. Kleurrijke tekeningen die de sfeer van het verhaal mooi tot uitdrukking brengen.
Een leuk detail is de tijger op de voorkant. Zijn donkere zwarte strepen zijn enkele fragmenten uit de verhalen. Kun jij ontdekken uit welk verhaal de zinnen komen? Een leuke uitdaging om dat samen uit te zoeken in Tijgers lezen.

Meer recensies van Jufelsie