Van Annie Alligator tot Zeno Zebra

Jufelsie 25 juni 2020
Kijk, dit is Annie Alligator. Zij heeft heel wat diervrienden. Deze hebben allemaal een grappige naam. In dit boek ontmoet je ze allemaal.
Annie wil ook met jou vrienden worden. In dit boek neemt ze je stap voor stap mee.
Van Annie Alligator tot Zeno Zebra is een vrolijk boek met alle diervrienden.
Jonge kinderen zien bekende dieren bijv. de slak, de leeuw en de kangoeroe. Maar ze ontdekken daarnaast bijzondere dieren zoals een quetzal en een nijlgau. Ook een ollewollenwop komt voorbij, dit is een fantasiedier. Ze hebben allemaal een grappige, leuke naam.
Bijzonder is dat de ‘voornaam’ begint met de eerste letter van het dier. Dennis Dolfijn, Gina Giraf, Thomas Teckel, Luuk Leeuw zijn er een aantal. Alle namen klinken prettig in het gehoor. Er zijn dieren, die met dezelfde letter beginnen: kip, kikker, koala, kameleon, koe en kat. Ze hebben allemaal een originele voornaam gekregen. De kinderen leren zo de verschillende letters van het alfabet. Door de namen te noemen horen ze welke klank overeenkomt.
Annie Alligator wil graag dat de kinderen ook een naam bedenken. Ze laat de kinderen een dier kiezen en een naam. Wanneer dit niet meteen lukt, heeft ze voor hen een goed idee!
Jonge kinderen zijn van begint tot het eind betrokken bij Annie Alligator. Het is een interactief boek. De illustraties zijn kleurrijk en trekken de aandacht. Samen kijk je naar wat de dieren doen. Hoor je Violetta Vis zingen? Hoeveel bloemen geeft Mei-Lan Muis water? Welke sport beoefent Barry Bever?
Van Annie Alligator tot Zeno Zebra heeft een plekje gekregen in mijn leeshoek. Regelmatig staat er een letter centraal in de klas. Samen met de kinderen kijken we welke dieren er zijn, die met deze letter beginnen. Daarna zoeken we hun namen op. Het boek kan op deze manier het hele jaar gebruikt worden.

Meer recensies van Jufelsie