Het is winter! Ga je mee naar buiten?
In dit vrolijke boekje nemen Fien en Milo je mee naar buiten. Samen met deze vriendjes ga je de vogels eten geven. Onderweg kom je een waterplas tegen. Er ligt ijs op. Wanneer het dan ook nog gaat sneeuwen is het dolle pret. Fien en Milo spelen in de sneeuw. Ze roetsjen van de heuvel af en maken een mooie sneeuwpop.
In Winter met Fien en Milo ontdekken peuters verschillende aspecten over de winter. Het is buiten koud, dus ze trekken warme kleren aan. De vogels vinden moeilijk eten, samen help je ze door een pindaslinger op te hangen. De warmte van de kachel zorgt ervoor dat de sneeuw smelt, die ze mee naar binnen hebben genomen. De peuters worden betrokken bij het verhaal, doordat er tussendoor vragen worden gesteld. Hierbij staan kleine tekeningen. Ze kunnen de antwoorden aanwijzen en zien op de daarop volgende bladzijde of de keuze juist is. Het verhaal is eenvoudig, op het niveau van de jonge kinderen en zorgt ervoor dat de woordenschat wordt uitgebreid. Weten ze wat bevroren is, bibberen en smelten?
Grappig is dat Milo ontdekt, dat zijn wanten en sjaal onder een laagje sneeuw liggen. Leuk om dit met de peuters waar te nemen.
De prachtige tekeningen vullen de tekst aan. Ze zijn helder van kleur en gedetailleerd. Overal zie je de appel en de pindaslinger terug.
Met Winter met Fien en Milo heeft jouw peuter een fijne winterdag!

Reacties op: Winter met Fien en Milo

Winter met Fien en Milo - Pauline Oud