Prentenboek met een gouden randje

jufveronique 04 mei 2024
Prentenboeken met een gouden randje? Ik hou er van. Na het lezen van "Zjeff's Wieltjesclub" gaat mijn ideeënknobbel onmiddelijk aan de slag. Deze ga ik inzetten in mijn atelier mens en maatschappij. Hoe ik dat ga doen? Daarvoor moet je volgende week eens een kijkje gaan nemen bij mijn juf account : @jufveronique (je zag misschien al het een en ander passeren op mijn verhaal.)
Dit prachtige prentenboek straalt vriendschap en diversiteit uit. Het lokt het overwinnen van vooroordelen uit. De oh’ en de ah’s na het bekend maken dat Lea in een rolstoel zit, vertelde veel over het meeleven van de kinderen tijdens het voorlezen. Het spontane applaus na het verhaal bewijst dat het verhaal de kinderen ook niet ongeroerd laat. Het bewust maken dat iedereen wel vrienden wil ook al is het voor sommige kinderen moeilijk, was een boodschap die duidelijk binnen kwam.
Daarnaast heb je de prachtige illustraties die het verhaal nog extra kracht bij geven.
Zalig verhaal om voor te lezen ( vooral omdat je die prachtige reacties kan sprokkelen)
En als je nadien de vraag krijgt of ze het verhaal ook mogen lezen, dan gaat dit leeshartje toch ietsje sneller slaan!

Meer recensies van jufveronique