Voltreffer.

jufveronique 08 september 2020
Wanneer je de kans krijgt om een boek te lezen voor het eigenlijk naar de drukkerij gaat, dan sta ik graag op de eerste rij om deze in ontvangst te nemen. Zeker als je net als ik houd van boeken, spanning en de vlotte schrijfstijl van de schrijver Michael Reefs die ik via Ileesclub op instagram had leren kennen.
Wat was ik blij toen ik hoorde dat ik erbij was en het boek mocht lezen. Maar ik heb ook gevloekt ( niet luidop) De reden was dat ik niet kon doorlezen. Dit is echt een boek, waar je tijd moet voor nemen. 303 bladzijden leg je niet zomaar in een uurtje af. Ik zat net terug in de opstart op school na corona en het was heel druk. Iedere speeltijd, ieder vrij momentje heb ik leesminuutjes gepikt. Dit is echt een boek waar de spanning zo is opgebouwd dat je van de ene verbazing en verrassing na de andere komt. Dit boek kan je echt niet voorspellen. Dus ouders, wees bij deze gewaarschuwd. Deze prachtige hardcover leggen jullie tieners niet zomaar opzij. Dit is een verhaal waar spanning, fantasie en avontuur en actie overheersen. Hij is zeker niet geschreven voor kinderen met een klein en bang hartje.
En toen had ik de cover en de illustraties van LukeSure nog niet gezien. Het geheim van het Klavertjesplein heeft maar liefst 2 covers. 1 boekomslag en een vaste cover. Ik ben er nog steeds niet uit, welk ik de mooiste van de 2 vind. Tekst overheerst in het boek, maar de hoofdstukken zijn niet te lang gemaakt. Zwart/ wit tekeningen worden dan als beloning wel 2 bladzijden vol gemaakt.
Alles samengevat : De kracht van een goed boek, begint met een betoverende cover die je toeroept dat hij wil gelezen worden. Met een verhaal dat vlot leest en waar jij een klein rolletje vanop de zijlijn kan in meespelen. Waar het leesplezier van iedere lezer meetelt. Kan je dit alles combineren? Dan heb je een voltreffer.

Meer recensies van jufveronique