Don't judge a book by its cover

Juul 01 september 2020
Ondanks het zware onderwerp heb ik regelmatig moeten lachen om dit boek. Kim weet de heftige dingen te beschrijven met een grote dosis humor en zelfspot. En dat is fijn, want daardoor is het een goed leesbaar boek geworden.

Het onderwerp, burn-out, is moeilijk. Iemand is dan op zijn slechts. Maar wat goed dat er een goed leesbaar boek is voor mensen die er zelf mee worstelen of voor mensen om die persoon heen.

Wat vooral herkenbaar is zijn de goedbedoelde, maar o zo nutteloze adviezen die mensen geven. De ergste is toch wel degene die ze voor de titel heeft gekozen. En daarom werkt de titel ook. Iedereen voelt meteen de boodschap erachter.

Op de achterflap staat de vergelijking met Bridget Jones, en dat is wat ik tijdens het lezen ook de hele tijd in mijn achterhoofd had. Maar eerlijk gezegd: ik vond dit boek veelleuker. En echter.

Met een andere cover zou het zomaar een succes kunnen worden. Ik denk dat mensen het nu snel links zullen laten liggen. En dan missen ze toch echt iets! Mijn oordeel: LEUK

Meer recensies van Juul