Herkenbare omgeving

Juul 17 oktober 2019
Een geheime bed & breakfast die je niet zomaar kunt boeken, maar waar je een motivatiebrief heen moet sturen. Een interessant gegeven.

Vijf personen krijgen de kans om in de bed & breakfast te verblijven. Een verblijf dat hun leven zal veranderen.

Ik ben zelf ooit op Malta op vakantie geweest en de beschrijvingen van het eiland en de bewoners kwamen mij bekend voor. Toen ik op de achterflap las dat de schrijfster ook deels op Gozo ( een eiland van Malta ) woont, viel alles op zijn plekje.

Het boek is bij vlagen wat zweverig, zeker de dingen die Dana doet en verwacht van de gasten. Zoals bijvoorbeeld kraaltjes aan een touwtje rijgen en daar een mantra aan verbinden. Of regelmatige yogasessies. Of de spreuken die te vinden zijn in elke kamer en die niet toevallig bij de gast passen.

Maar als je daar jezelf overheen kunt zetten is het best een aangenaam boek. De interacties tussen de gasten en hun gastvrouwen zijn interessant. Jammer is wel dat er eigenlijk te veel hoofdpersonen zijn waardoor niemand helemaal uit de verf komt. Er blijven toch nog wel wat vragen over. En dat is jammer.

Als je een ontspannen boek tijdens je vakantie wilt lezen, is dit een prima keuze. Verstand op nul en lezen maar. Niets meer en niets minder. Mijn oordeel: OKE

Meer recensies van Juul