Kamp Alpha 2021

KarenSteyaert 25 maart 2021
Kamp Alpha 2021 is het vervolg op Kamp Alpha 2020. Ik las beiden en ik vond het wel belangrijk dat ik het eerste boek gelezen had. In dit tweede deel komen bijna alle personages terug en begrijp je de situaties die gebeuren veel beter.
In dit 2e boek maken we terug kennis met het leven in en buiten Kamp Alpha.
Op het einde van het eerste boek belandt Aerjen in het ziekenhuis en hebben we Li die aan zijn bed waakt.
In Kamp Alpha 2021 maakt ze zich veel zorgen over hem, omdat hij niet meer de Aerjen van vroeger is. Zijn emoties zijn vlakker, apathischer en hij herinnert zich niets meer van vroeger.
Li voelt dat er iets niet klopt en zoekt uit van waar het gedrag van Aerjen komt.
Sofie, de tandarts, komt ook terug in dit verhaal. Daar zij niet constant aan het werk kan als tandarts, gaat ook zij op onderzoek uit. Ze ontdekt zaken waar ze heel veel bedenkingen bij heeft…
Buiten het Kamp leren we Matthijs en Lucas kennen met hun schattige pups. Kamp Alpha is in hun gedachten de ideale “nieuwe wereld” en ze beslissen dat ze er deel willen van uit maken. Ook hun spannend verhaal volgen we als lezer mee.
In het kamp worden heel strenge regels opgelegd aan de inwoners, en de huisdieren leven gescheiden van hun baasjes. Als lezer leren we verschillende situaties binnen de muren van dit kamp kennen. En ergens voelen we ook een vleugje romantiek dwarrelen …
Suzanna Esther weet mij met dit tweede deel ook voor haar te winnen! Ik ben terug fan!
Een vlotte leuke beeldende schrijfstijl zorgt er voor dat ik het boek in (zo goed als) één ruk heb uitgelezen. (Net zoals deel 1 trouwens). De overeenkomsten met ons huidig “coronaleven” zijn merkbaar en doen mij als lezer toch even nadenken over alles.
De korte hoofdstukken zorgen ook voor de vlotheid van lezen en de leuke spannende verhaallijnen zorgen er gewoon voor dat je dit boek wil uitlezen.

Dit boek is dus zeker een aanrader om te lezen, maar ik vind dat je meer genot zal hebben van het verhaal als je ook Kamp Alpha 2020 heb gelezen. Dit is voor mij geen Stand Alone-boek.

Meer recensies van KarenSteyaert