TE veel verhaal, TE weinig pagina's

Karin BooksWithBooks 22 december 2023
Bitch ! – Sacha Voogd
Verschenen De Verhalenfabriek – 2023 – e-book
Dank voor dit recensie-exemplaar

Kathleen werkt als advocate en heeft – geheel tegen haar principes – een affaire met Thomas, een gehuwde collega. Als ze hoort dat Thomas een ongeluk heeft gehad haast ze zich naar het ziekenhuis. Daar wordt ze met de neus op de feiten gedrukt dat zij ‘maar’ de minnares is, want zijn echtgenote zit aan zijn bed. Totaal verward gaat ze naar haar auto en vindt een briefje op haar voorruit. Dit is het begin van een reeks nare gebeurtenissen. Weet iemand van hun affaire? Of heeft het toch de maken met de zaak waar Thomas aan werkte?

Ondanks dat dit een novelle is – om en bij de 100 pagina’s - weet Voogd je mee te nemen in het verhaal. Dit komt vooral omdat ze schrijft vanuit het perspectief van zowel Kathleen als Amber, de vrouw van Thomas. Als lezer krijg je een degelijk overzicht van beide dames en hun leven met Thomas. Daarnaast is haar schrijfstijl vlot en beeldend. Het verhaal heeft vaart, waardoor de andere kant van de medaille erg duidelijk wordt.

Er is te weinig echte diepgang en de verhaallijn is hier en daar kort door de bocht is. Van echte spanning is dan ook geen sprake. Doordat er weinig personages meespelen had ik redelijk snel door hoe de vork aan de steel zat. Ook de sprongen in de tijd waren mij niet altijd duidelijk.

Dit ‘Tussendoortje’ is best een aangenaam tussendoortje. Thema’s als liefde, rouw en jaloezie passeren de revue en in grote lijnen weet je wat Voogd met dit verhaal wil vertellen. Ze wist mijn aandacht te houden, maar een volwaardig boek had zowel Kathleen als Amber naar een hoger niveau gebracht en had mij als lezer meer satisfactie gegeven.

Ook verschenen op FB @BookswithBooks & Instagram @books_withbooks

Meer recensies van Karin BooksWithBooks