Ciao Sicilia

Karin Kempenk 22 april 2024
“Ciao Sicilia” van Marelle Boersma neemt ons mee naar de stad van de chocolade op het Italiaanse eiland Sicilië. Anne-Sofie, meestal Anne genoemd, heeft een brief gepost en daarmee een moeilijk besluit genomen. Ze keert haar leven in Nederland de rug toe en vlucht op een bijzondere manier naar het Italiaanse eiland Sicilië. Ze laat haar agressieve echtgenoot Benny, haar goede vriend Daan en haar werk als chocolatier achter. Ze komt terecht in Modica, de stad van de chocolade. Ze wordt onder de hoede genomen door de familie Russo, de padrone van het stadje Modica. Ze krijgt een nieuwe identiteit, Sofia Lunedino, een baan en een appartement. Kan ze hier doen waar ze van houdt en het leven leiden waar ze als jong meisje al van gedroomd heeft? Is ze veilig of ligt ook hier het gevaar op de loer?

Het boek onthult geleidelijk waarom Anne ervoor kiest om haar leven in Nederland achter zich te laten en waarom dit op een unieke manier moest gebeuren. Tegelijkertijd worden we meegenomen op een reis door het heden, gevuld met een reeks spannende en hartverwarmende gebeurtenissen. Marelle Boersma transporteert je naar het pittoreske Sicilië, met haar beeldende schrijfstijl. De spanning wordt opgebouwd door korte hoofdstukken die afwisselend vanuit het perspectief van Anne en Benny zijn geschreven. Uiteindelijk komen het verleden en het heden samen op een hoogtepunt. Genoten van een heerlijk boek!

Meer recensies van Karin Kempenk