Een duivelse dilemma

Karin Kempenk 15 april 2024
“Iene Miene Mutte” van M.J. Arlidge, is een boek waarin we kennismaken met inspecteur Helen Grace. Ze is een vrouw die haar mannetje weet te staan en werk en privé strikt gescheiden houdt. Achter dit masker schuilt echter een onzekere vrouw met een bewogen verleden. Zij leidt een onderzoek naar een sluwe, sexy seriemoordenaar. De politie tast in het duister, met minimale aanknopingspunten en verdachten. Terwijl het ene naar het andere koppel opgesloten wordt. De koppels krijgen een duivels dilemma voorgeschoteld: de een leeft, de ander sterft!
Hoe kiest ze haar slachtoffers? Maakt het haar uit wie overleeft en wie sterft? En is er een verband tussen de slachtoffers?

De auteur heeft het verhaal opgebouwd uit korte hoofdstukken, waardoor de spanning voortdurend wordt verhoogd. Dit motiveert de lezer om door te blijven lezen, nieuwsgierig naar wat er hierna zal gebeuren.
We volgen niet alleen inspecteur Helen en haar team, maar ook de slachtoffers. Door deze afwisseling krijgen we een dieper inzicht in de gebeurtenissen en de impact ervan op verschillende levens. Het is alsof we in de gedachten van de personages kunnen duiken en hun angsten en verlangens kunnen voelen.
M.J. Arlidge’s schrijfstijl is meeslepend en indrukwekkend. Hij weet de emoties van zijn personages op een indringende manier over te brengen, waardoor je als lezer echt één wordt met het boek.
Kortom, deze thriller is een aanrader voor liefhebbers van spannende boeken. Ik kijk alvast uit naar het vervolg!

Meer recensies van Karin Kempenk