Het kleine café in Kopenhagen - Julie Caplin

Karin Kempenk 02 april 2024
“Het kleine café in Kopenhagen” van Julie Caplin vertelt het verhaal van de jonge en ambitieuze Kate, die na een teleurstelling op haar werk een nieuwe kans krijg. Ze mag een persreis naar Kopenhagen organiseren voor een nieuw Deens Warenhuis. De groep journalisten die ze begeleidt, blijkt echter lastiger dan verwacht. Vooral Ben, een dwarse journalist die ze stiekem wel leuk vindt, zorgt voor uitdagingen. Tijdens de reis ontdekt Kate het Deense begrip “Hygge”, wat staat voor de warme sfeer van genieten van kleine dingen met fijne mensen om je heen. In het knusse café Varme vindt ze rust en begint ze zich af te vragen of haar hectische Londense leven wel echt gelukkig maakt.

Een sprankelend boek! Van de kleurrijke cover tot het fascinerende verhaal: Julie Caplin weet je helemaal in te pakken. Haar schrijfstijl is erg fijn, met oog voor detail. Dit feelgood boek heeft niet alleen humor en luchtige momenten, maar ook diepere boodschappen. Mijn eerste kennismaking met deze auteur smaakt naar meer – ik kijk al uit naar haar volgende werk!

Meer recensies van Karin Kempenk