Fijn om terug te zijn in Hotel Happiness

Karin van der Lee 28 februari 2024
De altijd zo lieve, uitbundige Patrick heeft dringend hulp nodig in Hotel Happiness en bericht Lana met de vraag of ze kan komen helpen in het hotel. Na nog een belletje naar Lana en een mail met een vliegticket gaat Lana overstag.
Stiekem is ze opgelucht dat ze weer even weg kan en die ene grote beslissing kan uitstellen…

Eenmaal aangekomen in Hotel Happiness is het een heerlijk weerzien, maar ook de spoken uit het verleden duiken weer op. Als dan ook nog de toekomst van Hotel Happiness in gevaar komt, weet Lana niet of ze ooit nog terug kan naar haar oude leven in Cruseilles.

Ondertussen beleven de broers Mo en Omar een spannend avontuur. Iets wat ze vroeger ook weleens uitspookten, wordt deze dagen herhaald. Omar is nu de barman van het hotel. Zou hier iemand achter komen, maar Omar vraagt het zich af of het gaat lukken, zeker wanneer hij hoort dat Lana terugkomt naar het hotel. Vorig jaar was hij zo gek op haar, en nu is hij getrouwd met Hayet, maar Lana zal altijd een speciaal plekje hebben in zijn hart.

Wat staat er allemaal te gebeuren en wat gaat Julien doen? Zal hij naar Nederland komen om bij Lana te zijn?

Mijn ervaringen,
Ik zie het helemaal voor mij. Lana, die zoveel haast heeft om weer in het heerlijke, gezellige Hotel Happiness te zijn, en er te mogen werken, rent op haar hoge pumps richting de trein naar Amsterdam voordat ze hem mist.

Gelijk zat ik in het verhaal en heb weer genoten van de mooie vriendschappen, de ontroerende momenten, de heerlijke humor en l’amour die Floortje Sanders weer mooi heeft neergezet.
Floortje Sanders heeft een hele fijne schrijfstijl. Het is vlot, beeldend en realistisch en hierdoor vlieg je door dit luchtige feelgood verhaal.

Zomer in Hotel Happiness is het tweede deel van de Hotel Happiness-serie. Deel twee is los te lezen maar ik raad toch iedereen aan om te beginnen met het eerste deel. Je vliegt er doorheen dus dat is helemaal niet vervelend. En dan lekker door naar het tweede deel.

Meer recensies van Karin van der Lee