Een prachtige feelgood roman met diepgang!

Toen het nieuws kwam dat er een nieuw boek van Gillian King uit zou komen, verheugde ik mij op dit verhaal. Ik geniet enorm van King haar boeken en kon dus niet wachten wanneer het boek bij mij op de mat zou vallen om het gelijk open te slaan en te gaan lezen. Zo gezegd, zo gedaan, helaas is het boek veel te snel uit, maar wat heb ik genoten!

Het verhaal draait om Lily en Seb, en door terugblikken uit het verleden kom je erachter dat deze twee personages naast elkaar woonden, en een hele warme band hadden met elkaar tijdens hun verkeringstijd.
Met tranen in mijn ogen heb ik gelezen hoe, door heftige omstandigheden, hier een einde aan kwam. Zo verdrietig en je voelde de pijn die deze twee personen hebben ervaren.

Gillian King heeft mij vanaf de eerste bladzijde in dit verhaal getrokken en ik wilde door niemand gestoord worden, want ik moest doorlezen. Ze weet de omgeving en alle personages zo levendig te beschrijven dat je het gevoel hebt dat je naast deze personages staat. Zoals bij Lily en Seb, wanneer ze hun best doen om voor Louisa te zorgen maar ook hun ongemakken voelen in het huisje van Sara. Ook bij andere situaties, wanneer er in het verleden nieuwe buren naast Lily en haar moeder komen te wonen en hieruit mooie vriendschappen ontstaan. Dit prachtige emotionele verhaal met een vleugje romantiek zorgt voor meeslepende momenten, die moeilijk te onderbreken waren.

Als ik je weer zie is een prachtig voorbeeld van een feelgood roman met diepgang, die mij heeft meegenomen in dit verhaal vol emoties. Met boeiende personages en dit meeslepende verhaal, is dit boek een waar genot om te lezen. Gillian King heeft met haar warme krachtige schrijfstijl weer een mooi verhaal neergezet. Jullie gaan genieten!

Van de World of Romance Boekenlounge mocht ik het boek Als ik je weer zie van Gillian King lezen.
Dank aan HarperCollins-Holland voor het recensie-exemplaar.

Meer recensies van Karin van der Lee