vuurdoop

karinleestkobo 16 april 2024
Alleenstaande moeder, baas/ werknemer, age gap, slowburn, grumpy/ sunshine.

‘Vuurdoop’ is deel 2 in de Water en vuur serie, maar goed los te lezen. Ik heb boek 1 nog niet gelezen (het korte verhaal daarvoor wel). Dit was echt geen probleem en ik kreeg niet het idee dat ik belangrijke informatie gemist had voor dit verhaal.
In dit deel maken we kennis met workaholic Rick en zijn nieuwe werkneemster, alleenstaande moeder, Liva. Het verhaal lees je uit beider perspectief waardoor het al snel duidelijk is dat de twee elkaar leuk vinden, maar dit niet aan elkaar durven te laten merken. Daarbij draagt Rick nog een groot geheim met zich mee, waardoor hij zich aan niemand wil binden of openstellen. Langzaam lukt het Liva om door Rick's pantser heen te dringen, durft hij het te laten zakken?
’Vuurdoop’ leest heel vlot. De hoofdstukken zijn kort en wisselen dus tussen de hoofdpersonen. De chemie tussen Rick en Liva is aanwezig en het geheim dat Rick bij zich draagt geeft het verhaal net wat extra’s. Hier en daar miste ik soms wat uitleg waarom de hoofdpersonen op een bepaalde manier handelden/ zich voelden. Het echt meelezen in hun gedachtengang.
Nu toch eerst maar eens deel 1 lezen. Door dit boek werd ik toch wel nieuwsgierig naar Mandy en Lars. En dan nog even wachten op deel 3 ‘Vuurrood’.

3.5 sterren

Meer recensies van karinleestkobo