sterke korte thriller

karinleestkobo 13 april 2024
In 'Waar is Ivy?' maken we kennis met 'momfluencer' Lizzy. Ze heeft moeite met het alleenstaande moederschap en wat begon met het plaatsen van eerlijke posts op sociale media over haar struggles is inmiddels uitgegroeid tot een baan met sponsordeals. Zoals het werkt op social media heeft iedereen hier een mening over en stromen ook de haatberichten en bedreigingen binnen. Lizzy wil eigenlijk stoppen, maar dan is het al te laat... Ivy is verdwenen.
'Waar is Ivy' is een korte thriller, maar voelt toch aan als een compleet boek. In een korte tijd weet Inge van Prooijen een beklemmend sfeertje neer te zetten waarin verschillende mensen verantwoordelijk kunnen zijn voor Ivy's verdwijning. Doordat de hoofdstukken zich wisselend afspelen in het heden en verleden (paar weken terug) leer je Lizzy goed kennen. De problemen waar ze mee worstelt zullen voor veel nieuwe moeders herkenbaar zijn (slaaptekort, eenzaamheid, jezelf kwijt zijn). Het feit dat ze niet heel bewust een 'momfluencer' is geworden en ze er eigenlijk mee wil stoppen, met hele goede reden, wekt sympathie op.
Door het hele verhaal zit de spanning en het tempo er goed in, waardoor ik het boek binnen de kortste keren uit had.
Echt een aanrader wanneer je zin hebt in een goede thriller om even tussendoor te lezen

Meer recensies van karinleestkobo