Kimberly 03 september 2020
Wat een boek! Vanwege wat problemen met het luisterboek heb ik bijna 20 dagen gedaan over dit boek. De laatste helft heb ik gelukkig wel in een keer uit kunnen luisteren, want wauw wat een verhaal.

Fallon, het meisje dat ooit een veelbelovende actrice was maar door een ongeluk onder de brandwonden zit. Ben, de jongen met een writers-block. Wanneer Ben en Fallon elkaar ontmoeten op 9 november, schiet Ben Fallon te hulp. Hierna besluiten ze om vijf jaar lang elke dag op die datum, op die plek samen te komen. De rest van het jaar zien of spreken ze elkaar helemaal niet.

Het verhaal strekt zich uit over vijf jaar, de jaren worden aangeduid met: ‘De eerste 9 november.’’ ‘’De tweede 9 november.’’ Enzovoorts. Colleen Hoover beschrijft deze dagen zo gedetailleerd, dat je totaal niet het gevoel hebt dat je iets hebt gemist. Natuurlijk maken Ben en Fallon beide dingen mee in dat jaar, maar het voelt elke keer als ze bij elkaar zijn alsof het de volgende dag is.

Colleen Hoover heet met de personages Ben en Fallon echt twee boeiende personages neergezet. Beide hebben ze hun eigen reden om maar eens per jaar te willen afspreken. Ben en Fallon kwamen op mij over als koppige personages met de nodige dosis humor. Hen verhaal is vanaf het eerste moment boeiend, vooral omdat ze elkaar maar een dag per jaar zien maar toch zo’n goede connectie houden.
9 november is echt een van de mooiste boeken die ik heb gelezen, dit boek zit vol met romantiek, maar ook met humor en verdriet. Ik vind het lastig om iets over dit boek te zeggen zonder iets te verklappen maar, dit verhaal heeft zo’n goede verhaallijn met een twist die niemand ziet aankomen.

9 november is niet zomaar een datum, deze datum komt steeds weer terug. Ik denk dat ik op 9 november altijd aan dit boek zal blijven denken. 9 november is een boek dat je zult onthouden, ook jaren nadat je het hebt gelezen.

Meer recensies van Kimberly