Kimberly 02 augustus 2020
De kleur van Colorado – Rebecca Yarros

Zoals jullie misschien weten, ben ik een enorme fan van Rebecca Yarros. Toen ik ontdekte dat: ‘De kleur van Colorado’ uitkwam, wist ik gewoon dat ik hem wilde lezen.

Het boek gaat over Camden Daniels die na 6 jaar terugkomt naar het stadje Alba. De laatste keer dat hij daar was, was voor de begrafenis van zijn jongere broertje. Die net als Camden in het leger diende. De bewoners van Alba zijn niet erg blij met de terugkomst van Camden, hij zelf had ook gezworen niet meer terug te komen. Maar zijn vader krijgt op jonge leeftijd alzheimer en daardoor keert Camden terug naar Alba, en naar de vrouw die hij nooit is vergeten, Willow.

Toen ik begon met lezen zat ik meteen in het verhaal, het verhaal begint spannend en je leert meteen al een heel aantal personages kennen. Zoals Rebecca Yarros de terugkomst van Camden omschrijft voelt het net alsof je zelf terugkomt naar Alba.

Dit verhaal is sterk omdat het een onderwerp als alzheimer op jonge leeftijd aansnijd. Rebecca laat in dit boek zien hoe vreselijk slopend deze ziekte kan zijn, en hoe iedereen daar op zijn eigen manier mee om gaat. In dit boek lees je voornamelijk hoe Camden omgaat met de situatie, wat hij doet of wil doen om zijn vader te helpen en wat het hem kost.

Camden is een personage die zichzelf tijdens zijn afwezigheid in Alba enorm heeft ontwikkeld. Hij heeft het beste met iedereen voor, vooral zijn vader ook al kan dat soms best lastig zijn. Camden zal er alles aan doen om zijn vader te helpen, op welke mogelijke manier dan ook.

Niet alleen voor zijn vader heeft Camden veel over, ook voor Willow is hij er. Willow is ook een ontzettend sterk personage in het boek. Hoe zij met de situaties omgaat die zich voordoen is bijzonder. Je leest het boek afwisselend vanuit Camden en Willow. Rebecca Yarros heeft met dit boek weer een emotioneel maar treffend boek geschreven.

Meer recensies van Kimberly