Leuk en compleet verhaal over Max

KimCoenen85 03 februari 2023
Ik ben erg benieuwd naar de biografie en de carrière die Max tot nu toe gemaakt heeft. Ik ken 'm natuurlijk nu van de Formule 1, maar wat ging er in die jaren aan vooraf, daar ben ik erg benieuwd naar. Ik hou van inspirerende biografieën en ik hoop dat dit boek dat ook zal zijn.
De cover is heerlijk simpel, maar wel overduidelijk een cover van een biografie. De zwart-wit foto vind ik wel uitnodigend hoe dit gecombineerd is met de gouden titel Max.

In deze nieuwe editie van Max doet André Hoogeboom verslag van het historisch GP 2021-seizoen vol onverwachte wendingen, waarin Max Verstappen de eerste Nederlandse F1-wereldkampioen ooit werd.
In deze geheel herziene en actuele editie van de bestseller Max blikt André Hoogeboom terug op de carrière van F1-coureur Max Verstappen, en vertelt hij zijn ongelooflijke verhaal.
In 2021 is de Formule 1 teruggekeerd naar Nederland. Met het verlengen van zijn contract bij Red Bull, de races in Zandvoort én de resultaten die hij heeft meegenomen uit de seizoenen 2019 en 2020, zijn de ogen van de wereld gericht op de man die de Formule 1 voor altijd heeft veranderd.
André Hoogeboom trekt in Max de lezer mee in het waanzinnige avontuur van de stercoureur. Beginnend bij de vliegende start van zijn carrière tot en met het ongelofelijk spannende wereldkampioenschap in 2021. Het jaar waarin de strijd tussen Hamilton en Verstappen werd beslist tijdens de allerlaatste race in Abu Dhabi. Lees alles over de fenomenale carrière van Max, inclusief de bloedstollende race naar die felbegeerde titel.

Op vierjarige leeftijd is de liefde voor het rijden al bij Max aanwezig en vraagt hij zijn vader of hij ook een kart mag. Vanaf dan groeit de liefde en het talent van Max voor de autosport.
André Hoogeboom is een Nederlandse journalist die gespecialiseerd is in de Formule 1. En dat is te merken vanaf de eerste bladzijde van het boek. André Hoogeboom deelt zijn kennis over alles rondom de autosport. Helaas is de biografie niet het verhaal van Max zelf, wat me wel enigszins teleurgesteld. André Hoogeboom heeft goed onderzoek gedaan rondom Max en ook veel interviews gehouden met mensen die in de loop van de jaren met Max hebben samengewerkt, hebben gevolgd als journalist of nog volgen. Daarnaast heeft hij ook veel materiaal gebruikt uit gegeven interviews en optredens van Max.

Hierdoor weet André Hoogeboom toch een goed beeld neer te zetten van de persoon Max en zijn carrière in de autosport tot nu toe. Het is een boeiend verhaal hoe verschillende mensen vanuit verschillende gezichtspunten naar Max en zijn prestaties kijken. Soms kwam er voor mijn gevoel wel wat herhaling aan bod, dit was jammer, al had dat dan te maken met de verschillende verhalen van verschillende personen.

Het is een verhaal dat lekker weg luistert. Het is een leuke verzameling van informatie, interviews en quotes en André weet een goed en compleet beeld te geven van de carrière van Max tot nu toe. Wel was ik enigszins teleurgesteld dat het geen biografie van Max zelf had, want het had daardoor denk ik veel meer diepgang kunnen hebben. Hoe dan ook, het is een leuk en compleet verhaal.

Meer recensies van KimCoenen85