Liefdevol en romantisch

Kristie Raaijmakers 02 februari 2022 Auteur
Frankie heeft geen gemakkelijke jeugd gehad. Ze had veel moeite met de scheiding van haar ouders, zeker toen haar moeder vervolgens om de haverklap met een andere man thuiskwam. Op het kleine eiland waar ze opgroeide kende iedereen elkaar en schaamde Frankie zich dan ook rot voor de wilde haren van haar moeder. Ze heeft zich stellig voorgenomen om in niets op haar moeder te gaan lijken. Bovendien wil ze zich nooit zo teleur laten stellen door een man, als haar moeder heeft gedaan. Daarom houdt ze het andere geslacht liever op veilige afstand. De enige voor wie ze een uitzondering maakt is Matt, maar hij is al jarenlang haar beste vriend.

Matt is al lange tijd verliefd op Frankie, maar heeft nooit iets laten merken, omdat hij weet dat ze alles wat met liefde te maken heeft ver van zich weghoudt. Het lukt Matt langzaam maar zeker om dichterbij te komen, nadat hij per toeval een van Frankies geheimen ontdekt. En Frankie merkt ook een spanning tussen hen ontstaan. Diep van binnen is er een verlangen aangewakkerd dat zich moeilijk laat onderdrukken. Eén zoen, neemt Frankie zich voor. Dan weet Matt hoe slecht ze is in alles wat met liefde en seks te maken heeft en zal hij haar met rust laten. Maar zou ze hem daarna echt kunnen vergeten?

Vlinders in Central Park is het heerlijke tweede deel in de Manhattanreeks van Sarah Morgan. Door de World of Romance Boekenlounge heb ik kennisgemaakt met deze serie. We lazen gezamenlijk het laatste deel Sneeuw Boven New York en dat smaakte naar meer. Toen ik ontdekte dat ik deel 1, Nachten in New York al in de boekenkast had staan en die na het lezen misschien wel nóg leuker bleek te zijn, heb ik snel het hele internet afgespeurd naar de andere delen in de reeks. Helaas zijn de boeken niet meer allemaal nieuw verkrijgbaar, maar ik had geluk met een paar tweedehands exemplaren.

En wat is dit weer een heerlijk boek! Evenals de andere twee delen van de serie die ik heb gelezen, zat ik binnen mum van tijd helemaal in het verhaal en wilde ik het liefst steeds maar blijven lezen! Sarah Morgan weet haar personages heel levendig te beschrijven. Frankie is een gebroken meisje. Ze heeft weinig vertrouwen in zichzelf en durft niemand in vertrouwen te nemen met haar diepste geheimen. Zelfs haar beste vriendinnen Paige en Eva niet, waar ze bijna haar hele leven mee deelt. Ze delen een huis, hebben samen een bedrijf opgericht en praten over alles. Behalve over de geheimen van Frankie dus. Bij toeval ontdekt Matt een van haar geheimen en daarna is hij vastberaden om Frankie helemaal te leren kennen. Want als zij hem in vertrouwen durft te nemen, dan is er misschien ook een kans op meer tussen hen.

Dat het boek behoorlijk voorspelbaar is, is allesbehalve storend. Je zou niet willen dat het anders eindigt. Toch gebeuren er onderweg nog een heleboel verrassende dingen en kom je langzaam maar zeker Frankies diepste geheim te weten. Zo werkt het toch nog verrassend. Het is heel fijn dat alle verhalen in deze serie vanuit zowel vrouwelijk als mannelijk perspectief geschreven zijn. Zo beleef je het verhaal vanuit twee kanten en leer je beide personages heel goed kennen. Verder is de schrijfstijl ook erg prettig. Er gebeurt veel, waardoor je vlot door het verhaal gaat.

Frankie maakt een hele mooie persoonlijke groei door en is daardoor iemand met wie je heel gemakkelijk kunt meeleven. En daarnaast staat het boek bol van romantiek, lust, vriendschap, leuke humor en sexy scènes. Ik heb genoten van het eerste tot en met het laatste hoofdstuk en ga meteen door met het volgende boek in de serie: Winter in New York.

Meer recensies van Kristie Raaijmakers