Knetterende spanning tussen Fie en Jelle

Kristie Raaijmakers 22 maart 2022 Auteur
Sofie Wolters heeft al jarenlang een oogje op Jelle, een vriend van haar tweelingbroer Nate. In hun jeugd zag hij haar echter niet staan en nadat een vreselijk ongeluk hun jeugd en onschuldigheid teneinde bracht zijn ze elkaar uit het oog verloren. De liefde is pas omgeslagen in haat, nadat ze na een onverwachte ontmoeting toch een keer met elkaar in bed zijn beland en Jelle daarna nooit meer wat van zich heeft laten horen. Dat Sofie hem tijdens een skivakantie met een vriendin weer tegen het lijf loopt, is dan ook een onaangename verrassing voor haar.

De eerste weerstand wordt echter al snel vergeten, als ze samen ingesneeuwd raken. De twee zijn op elkaar aangewezen en langzaam maar zeker komen geheimen en leugens uit het verleden ter sprake die hen dichter tot elkaar brengen. Maar Jelle heeft zijn liefde voor vrouwelijk schoon nooit onder stoelen of banken geschoven. Trouw is niet zijn sterkste eigenschap en daardoor is hij niet bepaald de ideale partner. Hoe kan Sofie erop vertrouwen dat hij inderdaad volwassen geworden is en dus veranderd is, zoals hij zelf beweert?

Leven met een leugen is het leuke vervolg op Baguette met jam voor Twee van Wendy Brokers. Daarin maakten we al kennis met Nate, de tweelingbroer van Sofie en ook met vrouwenverslinder Jelle. Dat het in dit tweede deel van het drieluik om deze sexy man draait, was voor mij reden genoeg om daar direct in te beginnen. Ook nu is het Wendy Brokers weer gelukt om er een romantisch en sexy verhaal van te maken met een diepere laag die je aan de pagina’s gekluisterd houdt.

Jelle en Nate zijn allebei behoorlijke alfamannetjes die wat wilde jaren achter zich hebben liggen. Dat Sofie, ook wel Fie genoemd, daar niet zo gelukkig mee is, kun je je ook wel voorstellen. Maar juist als Jelle dan zijn gevoelige kant laat zien, is het niet moeilijk om een zwak voor hem te krijgen. Dit personage is heel mooi uitgewerkt, zowel zijn tekortkomingen als zijn mooie kanten. Sofie heeft de nodige dingen meegemaakt in haar verleden die hun sporen hebben nagelaten en ze gaat gebukt onder de geheimen die ze al haar hele leven met zich meedraagt. Ze maakt als personage een sterke ontwikkeling door.

Dit is het tweede boek dat ik las van Wendy Brokers. Haar schrijfstijl is mooi, soms een klein beetje wollig, waardoor ik in mijn haast om te ontdekken wat er nu precies gebeurd is in het verleden, wel eens wat zinnen opnieuw moest lezen. Wel geeft ze treffende beschrijvingen en mooie vergelijkingen waardoor je de plekken en situaties levendig voor je kunt zien tijdens het lezen. Het mooie van de boeken van Wendy Brokers, tot nu toe, vind ik haar talent om de spanning tussen twee personages op knetterende wijze op te bouwen. Hierdoor leef je echt met de personages mee en is het gemakkelijk om ze in je hart te sluiten. En inmiddels ben ik al begonnen in het slot van de trilogie: Omkijken naar Morgen. Want dat boek kon natuurlijk niet uitblijven, na twee lovende recensies. En tja, Wendy, een halve ster minder dan bij z’n voorganger, omdat het inderdaad moeilijk is om aan Nate te tippen ;-).

Meer recensies van Kristie Raaijmakers