Het boek zou haast lezen als een dagboek

Laura 08 februari 2020
Tijdens de super sale van Amazon in november kon ik dit boek voor een prijs van €1,94 absoluut niet laten liggen. Ik bleef er heel benieuwd naar en heb hem voor mijn doen dus ook redelijk snel na aanschaf opgepakt (zie plank met 132 ongelezen boeken).

'The Friend' vertelt het verhaal van een vrouw die na het overleden van haar beste vriend achterblijft met zijn hond, een Duitse/Deense dog. Niet meteen enthousiast neemt ze toch de hond in huis en al gauw blijkt dat hij haar helpt tijdens het rouwproces.

Het boek zou haast lezen als een dagboek waarin verschillende thema's als vriendschap (tussen mens (en dier)), literatuur, rouw en eenzaamheid worden aangekaart. Daarnaast maakt Nunez gebruik van verschillende citaten en verwijzingen, iets dat ik in 'Bad Feminist' van Roxane Gay erg storend vond, maar hier goed geplaatst en een echte toevoeging vond. Toch werd ik zelf niet razend enthousiast van het boek. Emotioneel bewoog het mij niet, waardoor ik er steeds lastiger doorheen kwam.

Meer recensies van Laura