Een huiveringwekkende en bloedstollende speurtocht!

Leen Gilis 03 april 2020
In Noorwegen worden de 2 tienersterren Livia Holt en Finn Thorsen ontvoerd. Beide zijn gedoemd om te sterven tijdens een sinister spelletje. Enkel als één van de tieners zich opoffert voor zijn geliefde, kan de ander aan de dood ontsnappen. Het blijft niet bij één ontvoering, al snel verdwijnen opnieuw twee nieuwe geliefden en ook zij moeten deelnemen aan het dodelijk spel. Ondertussen krijgt een derde potentieel slachtoffer, Ruth Bensen, een vreemd berichtje op haar sociale media. Op dat moment heeft ze nog geen besef van het gruwelijke lot dat haar te wachten staat. Teamleidster Céline Shield zet alles op alles om de dader achter de gruweldaden te ontmaskeren. Maar het enige teamlid dat snel genoeg kan infiltreren, wordt gezocht voor moord en is voortvluchtig...

Ik ontving dit boek van uitgeverij Baeckens books en heb het met plezier gelezen! De mysterieuze cover trok meteen mijn aandacht en maakte me nieuwsgierig naar het verhaal. Na het vorige deel was ik benieuwd naar hoe het verder ging met de Team Mortis leden, en dit boek heeft me zeker niet teleurgesteld!

Het boek begint met een heerlijk duistere sfeer waardoor de nieuwsgierigheid gewekt wordt en je als lezer niets liever wilt dan verder in het verhaal duiken. Je wordt weer meegenomen op een huiveringwekkende speurtocht waarbij je niemand kunt vertrouwen. Het was dan ook weer fijn dat het verhaal verteld werd vanuit verschillende perspectieven en je zo de gedachtegang van verschillende personages te weten komt. De combinatie van spanning met unieke personages zorgt ervoor dat dit boek leest als een sneltrein. Ik las het dan ook in één zitting uit!

Bjorn van den Eynde heeft van De Slaventocht een zinderend en bloedstollend kunstwerk gemaakt! Het verhaal heeft een enorme indruk op me nagelaten en zal me zeker nog een tijdje bijblijven. Het einde heeft me dan ook met veel vragen achtergelaten.

Meer recensies van Leen Gilis