Dit boek gaat over Em, een bijzonder meisjes, al vind ze zelf van niet. Em is een grote dierenliefhebber. Ze bevrijdt zo duizenden muizen uit de klauwen van haar moeder en broer, die beiden topverdelgers zijn voor het bedrijf FOETSJIE. Op een dag wordt Em de persoonlijke assistente van de wereldberoemde popster Danny Divo. Maar maakt dit haar wel werkelijk gelukkig? Het enige wat Em echt wil is ergens bijhoren. Als je wilt weten of dit haar zal lukken, lees dan zeker dit bijzondere boek! En ik waarschuw je alvast, in dit verhaal vind je veel kakkerlakken terug. Heel veel...

Ik ontving dit boek dankzij Uitgeverij Baeckens books en ben er direct in begonnen toen het binnen kwam. Net zoals het vorige deel was ook dit weer een heel speciaal maar super leuk boek om te lezen!

Vanaf de eerste bladzijde zat ik in het verhaal en kon ik me prima inleven in Em, die een beetje een gek maar toch geweldig hoofdpersonage was. Net zoals de andere personages is ze heel uniek, wat zo leuk is aan dit boek. Door de combinatie tussen de karakters en de gebeurtenissen worden zowel grappige als serieuze situaties gecreëerd. Soms was ik echt hardop aan het lachen, terwijl ik op andere momenten medelijden had met Em.

De schrijfstijl van Marieke van Hooff leest ook in dit boek weer heerlijk weg. Het is een vlotte en luchtige schrijfstijl met geen al te moeilijke woorden waardoor het boek als een sneltrein leest. De zinnen zijn niet te lang, er wordt exact de juiste hoeveelheid tekst gebruikt. Hierdoor wordt niks te kort maar ook niet te langdradig beschreven. Ik vond dan ook dat er een mooie boodschap aan het boek vastzit, namelijk dat je altijd jezelf moet blijven wat anderen ook van je denken. De unieke vriendschappen in dit boek maken dit zeker duidelijk.

Daarnaast had ook dit tweede deel weer prachtige illustraties die het verhaal op een leuke manier ondersteunen. De creativiteit van de tekeningen in combinatie met de grappige schrijfstijl zorgt voor aangename leesmomenten en spreekt tot de verbeelding. Ik heb er dan ook enorm van genoten.

Over het algemeen vond ik het dus een bijzonder maar super leuk boekje dat je af en toe echt aan het lachen maakt. Dit boek is eigenlijk een kinderboek, maar ook volwassenen zouden dit nog met plezier kunnen lezen. Het enige minpuntje in mijn ogen was dat het einde een beetje kort was naar mijn mening. Maar dat verandert niet dat ik het een leuk verhaal vond dat ik met veel plezier gelezen heb!

Reacties op: Gekke pret met de kakkerlakken!

Dit boek gaat wel over mevrouw Moes en haar kakkerlakken - Marieke Van Hooff
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 14,99