Spannend kortverhaal voor YA of volwassenen

leesbeestje123 26 april 2024
Ik las van deze auteur eerder het boek "stil zijn als de slangen bijten" en omdat ik die zo goed vond, wilde ik heel graag meer van hem ontdekken. Theo Henk windt er absoluut geen doekjes om; zijn schrijfstijl is expliciet, helder, duidelijk.

Het verhaal:
Als de papa van Nikki wordt vermoord, gaat ze op zoek naar degene die zich hieraan schuldig heeft gemaakt. Al was haar papa een zware drugsbaron, hij bleef ook vooral haar papa. Degene die goed voor haar zorgde, de lijm van haar gezin, de stabiele factor die altijd dichtbij was en degene die ze lief had. Zodra haar onderzoek gestart is, twijfelt ze plots aan de oprechtheid van haar naaste omgeving.

De karakters die hij neerzet, zijn een voor een sterke persoonlijkheden die handelen volgens hun intuïtie. Maar beschikt Nikki, naast een grote dosis zelfvertrouwen, ook over voldoende mensenkennis om grote-mensen-problemen op te lossen? Ze laat zich in elk geval niet intimideren, ondanks haar jonge leeftijd! En komt uiteindelijk de dader op het spoor...

Meer recensies van leesbeestje123