Sterk fantasy verhaal gaf me instant Harry Potter Vibes

Katie neemt ons mee in de bijzondere wereld van Eticlea, waarbij 3 jongvolwassene vrienden op korte tijd volwassen dienen te worden om hun land te redden voor een duistere kracht. Elk vriend onderscheidt zich door iets waarin hij uitblinkt zoals moed, wijsheid, magie,... waardoor ze elkaar versterken en een hecht team vormen.

Ze gaan een uitdagende en gevaarlijke tocht aan om Eticlea en hun inwoners te redden voor het kwaad. Gelukkig kunnen ze op extra hulp en ondersteuning rekenen van soldaten en een hogepriester. Zullen zij slagen in hun opzet voordat de wereld naar de verdoemenis is?!

Het verhaal geeft de lezer voldoende afwisseling tussen spanning en de hunker naar informatie. Saai wordt het geen moment want het boek zit vol verrassingen en wendingen.

Katie creëert een wereld die me verblufte omdat hij heel origineel en eigen is. Ik vind het ongelooflijk mooi neergezet. De bijzonderheden van elk koninkrijk, de werking en de verbintenissen tussen de verschillende steden.

Katie is een auteur die normaal gezien in het Engels schrijft. Bepaalde spelfouten en gekke woordkeuzes kom je in het boek tegen. Maar dit is niet frequent en was zeker niet storend. Bijvoorbeeld: Gydeon was afgestegen en had zijn paard aan een dunne, lange, roodharige staljongen gekregen. (ipv gegeven)

Fragment uit het boek:

'Heb je al eens gefaald in het overnemen van de rol van je meester omdat er nood is?' vroeg de kleine hertogin. Hij schudde zijn hoofd. 'Laten we het eerst dan eens proberen voor je opgeeft.'

Ga mee in een magische wereld waar licht het duister zal verslaan. En leer bij over hoe wij als bevolking elkaar kunnen ondersteunen en helpen als we vooroordelen laten vallen en elkaar en ieders eigenheid omarmen!

Meer recensies van leesbeestje123