Wat spannend!! Leest als een trein

leesbeestje123 20 april 2024
In dit boek word je vanaf de eerste bladzijde meegenomen in het verhaal en sta je al snel onder hoogspanning waardoor mijn leestempo omhoog ging. Marit, de dochter van Brenda en Ronald, komt niet op school aan. Al vrij snel beschouwt men deze verdwijning als onrustwekkend waarop een amber alert volgt.

Brenda heeft een topfunctie bij de belastingdienst, Ronald is arts. Beiden hebben ze een druk en gejaagd beroepsleven waardoor hun gezin niet als hoogste prioriteit wordt beschouwd. De kids zijn vaak op elkaar aangewezen en ook hun huwelijk zit in het slop. Bovendien hebben ze alletwee beroepsfouten gemaakt waardoor vijandelijkheid om de hoek loert.

Laagje na laagje krijg je extra aanknopingspunten en zo blijkt al snel dat het ogenschijnlijk perfecte gezinnetje slechts een façade is. Voor plezier of vreugde is er geen plaats in hun bomvolle agenda en zowel Brenda als Ronald hebben moeite om hun hoofd boven water te houden.

Lees dit spannende boek en kom te weten of Marit al dan niet levend wordt teruggevonden. En vooral; wat is het motief van Marit haar verdwijning? Doet ze dit uit eigen initiatief? Valt ze in handen van een loverboy? Of wil er iemand wraak nemen?

+ Er wordt geschreven vanuit heden en verleden. Dit geeft meer inzicht in het verhaal waardoor je zelf gaat speculeren en naar het plot toeleeft.

- Het boek kent vanaf de start best veel personages en er wordt vanuit verschillende standpunten geschreven. Ik had tijd nodig om in het verhaal te komen, alle namen te kunnen plaatsen en de verhaallijnen in elkaar te laten verweven.

Een typerende passage uit het boek:

De tranen prikken achter Brenda’s ogen. Daar zit ze dan in haar mooie, grote huis. Getrouwd met de succesvolle arts op wie meerdere vrouwen een oogje hadden. Twee kinderen die het in alle opzichten goed doen en zelf een topbaan. Op papier het ideale gezinnetje waar menigeen jaloers op zou zijn. Ze snuift en voelt een immense leegte. Hoelang kan dit nog zo doorgaan?

Meer recensies van leesbeestje123