Wens, wanhoop en wanhoopsdaden

leesbeestje123 13 april 2024
Wow, ik moet dit boek echt even laten bezinken... Een verhaal over de vurige wens van een vrouw die onvruchtbaar blijkt te zijn en zichzelf tot het uiterste drijft om haar kinderwens in vervulling te laten gaan. En dit op de vooravond van WO II waarbij haar echtgenoot als reporter zijn ogen sluit voor het thuisfront maar zich richt op het onheil binnen Europa.

Aanvankelijk experimenteert Elisabeth vooral op zichzelf maar als dit geen resultaat oplevert, raakt ze de wanhoop nabij en richt ze haar pijlen op haar naaste omgeving. Het begin van een kluwen aan leugens, ongeluk, zelfkastijding en uiteindijk zelfs pure haat. Onmacht, woede en jaloersheid zijn haar drijfveer en alle middelen heiligen haar doel om een kind, nee haar kind, groot te brengen. Ze schuwt geen manipulatie, omkoping of psychische mishandeling voor haar 'geluk' te waarborgen.

Dit boek moest zo snel mogelijk uit! Hij dateert al van 2011. Het is de schrijfster haar debuut en ik zag dat ze nog een ander boek "de val" op haar naam heeft staan. Komt op mijn wishlist!

Meer recensies van leesbeestje123