Mooi historisch debuut

leesbeestje123 20 april 2024
Wat ben ik blij dat ik geselecteerd werd als proeflezer en dit boek in preview mocht ontvangen. Mijn nieuwsgierigheid werd gewekt omdat het een historische roman betreft waarbij de spanning oploopt tijdens de zoektocht naar een verloren gewaand schilderij...

Het verhaal komt rustig op gang en gaat over Rik, een amateur genealoog die tijdens zijn zoektocht in archieven, door een NL filmploeg wordt geïnterviewd, terwijl hij daar enkele verrassende feiten ontdekt. Ze besluiten de handen in elkaar te slaan en gaan samen richting Duitsland. De camera opent voor Rik nieuwe deuren, terwijl Sandra een documentaire tot stand hoopt te brengen..

Het verhaal van Rik wordt in dagboekvorm neer gepend. Hij is een introverte, wat wereldvreemde man, die de tijd van zijn leven tegemoet gaat...

Heden en verleden worden mooi in elkaar verweven. Er zijn maar liefst drie verhaallijnen te volgen waarbij de afloop heel verrassend kan zijn.

Ook al is het verhaal fictief, door de historische feiten lijkt het waargebeurd te zijn... En zit je op het puntje van je stoel om het geheim mee te ontrafelen.

Er komen best wat personages aan bod, waarbij ik soms even mijn geheugen moest opfrissen... welk personage werd nu weer aan welke naam gekoppeld?!

Ik denk dat mensen die niet vertrouwd zijn met historisch onderzoek aanvankelijk denken: 'waar blijft de spanning?!' en 'Wat bindt deze ogenschijnlijk op zichzelfstaande verhaallijnen?' Wees geduldig en lees vooral door, is mijn advies! Het boek neemt je mee op een spannende reis en naar het einde toe sla je elke blz sneller en sneller om!

Meer recensies van leesbeestje123