Het heerlijke gevoel dat je ineens tòch op het verkeerde been bent gezet!

Leonie 30 november 2019
Perfecte resten van Helen Fields is het eerste deel van een thrillerserie, die zich afspeelt in Schotland. In het Engels zijn vijf delen verschenen, en ik hoop dat deze ook in het Nederlands worden vertaald. Dit boek smaakt namelijk naar meer! Hoofdpersonen in het boek zijn de inspecteurs Luc Callanach en Ava Turner. Luc Callanachs (afkomst Frans/Schots) beleeft zijn eerste werkdag bij de Schotse politie als er een moord wordt gepleegd, die hij mag gaan onderzoeken. Op een afgelegen plek in de Schotse Hooglanden staat een lichaam in lichterlaaie. Al wat achterblijft om het slachtoffer te kunnen identificeren zijn tanden en een reepje stof. Net vertrokken bij Interpol wil Luc zich graag bewijzen bij zijn nieuwe team, dat hem niet helemaal met open armen ontvangt. Hij zet echter zijn beste beentje voor en gaat aan de slag. Als er na het eerste slachtoffer, meerdere mensen verdwijnen en de moordenaar zelfs persoonlijk lijkt te worden is het alle hens aan dek weet Luc zijn team voor zich te winnen! Er ontstaat ook een mooie vriendschap met Ava Turner. Zij werkt ondertussen aan een zaak waarin pasgeboren baby’s ter vondeling worden gelegd, deze zaak legt wantoestanden bloot in de Katholieke kerk in Schotland.

Het boek leest lekker weg, is vlot geschreven met humor en spanning! Het boek is deels geschreven vanuit de moordenaar, en deels vanuit de zijde van de politie. Deze wisselende perspectieven geven steeds iets meer prijs van het verhaal. Er zaten ook een aantal verrassende plotwendingen in, heerlijk als je ineens merkt dat je op het verkeerde been bent gezet! Ik houd er altijd wel van als ook de persoonlijke levens en liefdes van de hoofdpersonen onderdeel zijn van het verhaal. Luc Callanach en Ava Turner zijn allebei sympathieke personages die je het beste gunt.

Een aanrader dit boek, ik geef het 4 sterren!

Meer recensies van Leonie